تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/19 - 09:10
کد خبر: 507019

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

شام در دام عربی/ از مرام رئیسی تا وقت برخورد با لجن‌پراکنی

شام در دام عربی/ از مرام رئیسی تا وقت برخورد با لجن‌پراکنی

مطبوعات امروز کشور به موضوعات مختلفی پرداختند که مهم ترین آن‌ها دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم پس از شهادت آیت‌الله رئیسی هم ادامه دارد و در این راستا بزرگ‌ترین پروژه آب‌شیرین‌کن غیرساحلی کشور و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی بود که در پیشخوان مطبوعات عرضه کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زدودن غبار محرومیت از سیمای استان‌های کمتر‌برخوردار یکی از رویکردهای محوری دولت شهید رئیسی طی حدود 3سال گذشته بوده‌است؛ رویکردی که با برداشتن گام‌های زیرساختی مهمی در استان‌های مختلف، ازجمله سیستان و بلوچستان همراه بوده ‌است و همچنین زمان زیادی به اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده است. نهایتاً تا انتهای این هفته شورای نگهبان نام افراد تأیید صلاحیت‌شده را اعلام می‌کند. اما نگاهی به دسته‌بندی افراد شاخص ثبت‌نامی در انتخابات نشان می‌دهد با چهار دسته روبه‌رو هستیم که هرکدام دغدغه‌ها، رویکردها، بدنه اجتماعی و مواضع خاص خود را دارند. فعلاً از اردوگاه‌های سیاسی، تکثر و اختلاف بیش از ائتلاف و وحدت به گوش می‌رسد. روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر اغاز کرد: افتتاح بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن غیرساحلی جهان و 41 طرح زیربنایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش کیهان، خدمات دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان و افتتاح طرح‌های زیرساختی و عمرانی، نشان می‌دهد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با رویکردی انقلابی تمام توان خود را برای رفع محرومیت در این استان به کار بسته بود و اقدامات گسترده اقتصادی و محرومیت‌زدایی در پهناورترین استان کشور، با هدف زدودن غبار محرومیت، طی دوره خدمت ۳۰ ماهه شهید جمهور عملیاتی شد.

دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم پس از شهادت آیت‌الله رئیسی هم ادامه دارد و در این راستا بزرگ‌ترین پروژه آب شیرین‌کن غیرساحلی ایران برای تامین آب پایدار یک میلیون نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان، در کنار 41 طرح مختلف زیربنایی، روز پنجشنبه در این استان افتتاح شد.

محمد مخبر؛ سرپرست ریاست جمهوری در مراسم افتتاح 42 طرح‌ عمرانی و زیربنایی در استان سیستان و بلوچستان به ارزش حدود ۸۶ هزار میلیارد تومان که به‌صورت ویدئو کنفرانس و البته با حضور وزیران نفت و نیرو در استان سیستان و بلوچستان انجام شد، گفت: رئیس‌جمهور شهید، سفر‌های استانی خود را از استان‌های کم‌برخوردار آغاز کرد تا مشکلات آب، بهداشت، راه‌ها و گاز این استان‌ها به‌خصوص سیستان و بلوچستان، برطرف شود. شهید رئیسی فقط سه سال رئیس‌جمهور بود ولی خدمات و محبوبیتش با آنهائی که هشت سال رئیس‌جمهور بودند اصلاً قابل مقایسه نیست.
 تامین آب پایدار یک میلیون سیستانی

بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن غیرساحلی (خشکی) ایران در استان سیستان‌وبلوچستان روز پنجشنبه به ‌بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن غیرساحلی به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز، آب آشامیدنی بخشی از شهر زاهدان و شهرها و روستاهای شمال استان سیستان‌وبلوچستان تأمین شد، به‌طوری که جمعیتی بالغ بر یک‌میلیون نفر از برکات این پروژه بهره‌مند شدند. علی‌ اکبر محرابیان؛ وزیر نیرو در سفر به سیستان و بلوچستان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه در خشکی را با هدف تامین آب زاهدان و سیستان وارد مدار کرد.

در ادامه وطن امروز نوشت: مرام رئیسی

سیدابراهیم رئیسی در مسیر پیگیری گفتمان انقلاب اسلامی در مدیریت اجرایی کشور به شهادت رسید.‌ این یک سند افتخار برای جریان انقلابی است.‌ رئیسی در قریب ۳ سالی که رئیس‌جمهور بود حد نصاب جدیدی در خدمت صادقانه ثبت کرد. راه و رسم و مرام رئیس‌جمهور شهید مشخص و غیرقابل تحریف است. رئیسی با تمام وجود به مبانی انقلاب و اصول و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران معتقد و در دولت سیزدهم به تمام این مبانی و اصول پایبند بود.

او در پیگیری حقوق مردم بر اساس مبانی انقلاب پرکار، فعال، خستگی‌ناپذیر و مرد میدان بود. در سیاست داخلی، اهل اجماع و استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی بود و دولت او تلاش می‌کرد ثابت کند بدون واگذاری همه چیز به اراده قدرت‌های جهانی، می‌توان با تکیه بر توان داخلی به توفیقات ملموس در رفاه و معیشت و پیشرفت و توسعه رسید. او در سیاست خارجی، همه راهبردهای ایران را در راستای استراتژی ادغام ایران در نظام جدید چندقطبی پیش می‌برد.

هنر دستگاه دیپلماسی او در بهبود روابط با همسایگان و تعریف یک اشتراک اقتصادی ساختاری با همسایگان و کشورهای مستقل و معترض به نظام ظالمانه تک‌قطبی که الحق به شیوه‌های عالمانه از سوی شهید حسین امیرعبداللهیان پیش می‌رفت، یک مدل هوشمندانه و موفق در سیاست خارجی بود. به اعتقاد جامعه‌شناسان و مورخان، جمهوری اسلامی ایران پس از سده‌ها مدل توسعه از طریق تحقق امنیت درون‌زا را‌ فهم کرد و به کار گرفت و الحق بیشتر سیاست‌گذاری‌های دولت سیزدهم نیز مبتنی و منطبق بر همین کلان‌ایده اتخاذ و پیگیری می‌شد.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: سیستان و بلوچستان، شیرین کام از تحقق وعده‌های شهید جمهور

با روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله رئیسی، جهاد آب‌رسانی برای روستاها و مناطق محروم کشور در دستور کار دولت قرار گرفت؛ جهادی که پس از شهادت رئیس‌جمهور نیز همچنان با قوت ادامه دارد. در همین راستا شماری از اعضای هیأت دولت در سفری به استان سیستان و بلوچستان، از پروژه‌های مهمی در حوزه آب و گاز، بهره‌برداری کردند. تأمین آب مورد نیاز مردم استان سیستان و بلوچستان که در دولت‌های پیشین با مشکل مواجه بوده و همچنین حل معضل وابستگی تأمین آب به حقابه هیرمند هم که همواره مشکلات آبی برای مردم این منطقه از کشورمان ایجاد کرده بود،

از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم و البته رئیس جمهور شهید بود که حالا به مرحله اجرا رسیده است. علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و جواد اوجی وزیر نفت روز پنجشنبه هفته گذشته به منظور افتتاح چند طرح در بخش صنعت آب، برق و گاز به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند.در جریان این سفر پروژه‌های مهمی از جمله گازرسانی به شهرهای این استان و همچنین ۲۸ طرح آبرسانی و برق‌رسانی استان سیستان و بلوچستان با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
 
بهره‌برداری از 3 طرح کلان در بخش نفت و گاز

همزمان با حضور برخی اعضای دولت در سیستان و بلوچستان، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری طی مراسمی به‌صورت ویدیو کنفرانسی از 3 طرح کلان دولت سیزدهم در بخش نفت و گاز در استان بهره‌برداری کرد.

طرح گازرسانی به 9 شهر و 30 روستا با هدف تأمین انرژی پایدار برای توسعه صنایع و واحدهای تولیدی، طرح خط انتقال گاز ایرانشهر – چابهار به طول 290 کیلومتر با هدف تأمین گاز شهر و نیروگاه چابهار و کنارک، مجتمع پتروشیمی مکران، صنایع مستقر در منطقه، رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی و همچنین طرح خط انتقال گاز سربیشه – دشتک – نهبندان به طول 80 کیلومتر با هدف تکمیل رینگ سیستم تأمین گاز محور شرق و تأمین گاز شبکه شرق و شمال غرب کشور، 3 طرح کلان دولت سیزدهم در بخش نفت و گاز بود که در استان سیستان و بلوچستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: شام در دام عربی

سی و سومین نشست سران کشور‌‌‌‌‌های عربی اواخر اردیبهشت در منامه پایتخت بحرین برگزار شد. باوجود این که مهم‌ترین خروجی این نشست در سطح بین‌المللی تاکید بر لزوم توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه بود اما مطرح شدن مسئله جزایر ایرانی خلیج‌‌‌‌‌فارس و امضای برخی متحدان یا دوستان منطقه‌‌‌‌‌ای ایران مانند سوریه، عراق،الجزایر، سودان و عمان  پای این بیانیه بار دیگر توجه تحلیلگران داخلی را به این مسئله معطوف کرد که چرا کشورهایی در سطح منطقه یا فرامنطقه که ایران آن ها را دوست خود می‌‌‌‌‌پندارد مانند چین و روسیه یا سوریه و عراق پای بیانیه‌‌‌‌‌ای را امضا می‌‌‌کنند که می‌‌‌‌‌دانند ادعای مطرح شده در آن، جزو خطوط قرمز ایران و در زمره منافع حیاتی کشورمان به شمار می‌‌‌‌‌رود.

در متن بیانیه کشورهای عربی آمده است: «بر حاکمیت امارات ‌‌‌‌‌متحده‌‌‌‌‌عربی بر جزایر سه‌‌‌‌‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ، ابوموسی تاکید شده و از جمهوری اسلامی ایران می‌‌‌‌‌خواهد که به ابتکار امارات متحده عربی برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌‌‌‌‌آمیز از طریق مذاکرات مستقیم یا مراجعه به دیوان بین‌المللی دادگستری و منشور سازمان ملل متحد به این مسئله پاسخ دهد.» این بیانیه مدعی شده که این امر به اعتمادسازی و افزایش امنیت و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد اما با امضای دمشق پای این بیانیه بیش از همه کشورها، موضوع سوریه و کیفیت روابط آن با جمهوری اسلامی ایران را باردیگر به فضای افکار عمومی کشور کشاند.

مثلا سید حسین موسویان، دیپلمات پیشین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به بیانیه کشورهای عربی که در پایان اجلاس سران اتحادیه عرب در منامه بحرین قرائت شد، واکنش نشان داد و نوشت: «خبری عبرت آموز! بشار اسد همراه با سایر کشورهای عربی، بیانیه حمایت از تعلق جزایر سه گانه ایرانی به امارات را امضا کرد!»

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: اتحاد تحریم‌شکن اوراسیا

به تازگی میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه در نشست شورای بین دولتی اوراسیا اظهار کرد: رشد اقتصادی کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) از نرخ جهانی فراتر رفته و در سال ۲۰۲۳ تولید ناخالص داخلی کشورهای اوراسیا  ۳/۸ درصد افزایش یافته است. بنابر  گزارش وی؛ تولید ناخالص داخلی پنج کشور، بر اساس نتایج سال گذشته، ۳/۸ درصد رشد کرد و از نرخ رشد جهانی پیشی گرفت. همچنین نرخ دستمزدهای واقعی به‌طور پیوسته در حال افزایش هستند،

نرخ بیکاری در حال کاهش است و همه این موارد در پس زمینه محیط خارجی نامطلوب، شکل‌گیری معماری جدید در روابط بین‌الملل و افزایش فشار تحریم‌ها، در درجه اول بر روسیه و بلاروس است. میشوستین افزود که از زمان ایجاد اتحادیه اوراسیا، حجم تجارت متقابل آن تقریبا ۲ برابر شده، تولید کشاورزی بیش از یک چهارم و تولید صنعتی بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با استناد به داده‌های آمار روسیه گفت در این سه ماهه این ۲ شاخص به ترتیب ۱/۵ و ۵/۵ درصد دیگر صعود کردند. وی تاکید کرد که در طول ۱۰ سال، اوراسیا، سیستم نظارتی فراملی منحصر به فرد با الزامات یکسان برای کالاهایی که وارد قلمرو کشورهای شرکت‌کننده می‌شوند ایجاد کرده است. میشوستین همچنین یادآور شد که بیش از ۵۰ آیین‌نامه فنی تصویب شده که حدود ۸۵ درصد از محصولات را در بازار یکپارچه پوشش می‌دهند و برای ارائه کالاهای با کیفیت و قابل اعتماد به شهروندان و تسهیل تجارت مهم است. او خاطرنشان کرد باید چنین راهکارهایی را ایجاد کنیم که اعضای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) و سایر کشورهایی را در بر گیرد به ویژه با آنهایی که روابط اقتصادی تنگاتنگی داریم.

جوان نوشت: نامزد‌ها آرایش گرفتند

 برخی نظرسنجی‌ها از افزایش روزانه مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری حکایت دارد. در پیوست با آن، مشارکت نامزد‌های مطرح نیز به‌نوعی رکورد شکسته است. جدی‌ترین حضور از اصلاح طلبان است، هم میثاق‌نامه نوشتند که گواهی بر جدیت آنان برای رسیدن به یک نامزد نهایی است و هم فهرست نامزد‌ها را تعیین کردند تا درصورت تأییدنشدن برخی از آنان، دست‌شان خالی نباشد. حتی ممکن است این یک عملیات فریب باشد تا در صورت تأیید کسی خارج از فهرست سه‌نفره آنان (آخوندی، پزشکیان و جهانگیری) از آن فرد فعلاً ناشناس حمایت کنند. هیچ‌یک هم که نشد، شاید به حمایت از لاریجانی مثلاً اعتدالی بشرط‌ها و شروط‌هایی که برای او تعیین می‌کنند، برسند.

هرچند لاریجانی نیز بدش نمی‌آید که اصلاح‌طلبان چنین کنند، به‌شرط اینکه حمایت‌شان را در بوق نکنند و فقط رأی بدهند تا رأی پایگاه سنتی خود را از دست ندهد! در این جریان ظاهراً جایی برای همتی باقی نمانده و او باید به‌تن‌هایی بجنگد! دولتی‌ها نیز سه دسته شدند. دسته اول با نامه برخی اعضای کابینه به شورای نگهبان در شهادت به رجل‌بودن اسماعیلی، راه خود را از بذرپاش جدا کردند و مرتضوی هم گفته که تا آخر می‌ماند. در همین طیف با جریان کلی اصولگرا، قالیباف و جلیلی و زاکانی، خود سه ضلع هستند که دوتای اول هم شانس خوب تأیید دارند و هم احتمال رأی خوب.

جام جم این‌گونه نوشت: وقت برخورد با لجن‌پراکنی

فرآیند زودهنگام انتخاب نهمین رئیس‌جمهور کشور، شرایطی را فراهم کرده است که فراز‌و‌نشیب‌های انتخاباتی نیز زودتر از موعد اعلامی آغاز شده، شاهد انتقادات تند‌و‌تیز و مشاجرات حزبی باشیم تا حدی که تخریب رقبا از گعده‌های دوستانه و جلسات غیررسمی به شبکه‌های اجتماعی و مردم رسیده است، البته در بزنگاه‌های انتخاباتی و زد‌و‌خوردهای تبلیغاتی برای حذف رقبا همواره توصیه‌کنندگانی برای یادآوری رعایت مسائل اخلاقی و وحدت جامعه بودند. رهبر معظم انقلاب این‌بار نیز مثل همیشه نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری را مورد خطاب قرار داده و خاطرنشان کردند: «در این حرکت عظیمی که انجام می‌گیرد و در رقابت‌های پیش روی انتخابات بین نامزدها باید اخلاق حاکم باشد. بدگویی کردن،‌ تهمت‌زدن و لجن‌پراکنی کردن کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی هم لطمه می‌زند.»

آیت‌ا...خامنه‌ای با بیان این‌که صحنه انتخابات صحنه عزت،حماسه ورقابت برای خدمت است؛نه صحنه کشاکش برای به‌دست آوردن قدرت گفتند: برادرانی که وارد میدان رقابت انتخابات می‌شوند، این نکته را به‌عنوان یک وظیفه بدانند؛ خداوند نیز دل‌ها را هدایت خواهد کرد و به بهترین گزینه ان‌شاءا... رأی خواهند داد و یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد.» تبیین فرمایشات معظم له دلالت بر این امر مهم دارد که رهبر معظم رهبری کاندیداها و حامیان آنها را از بدگویی نهی کردند اما شواهد موجود حکایت از این واقعیت تلخ دارد که این مطالبه بحق رهبر معظم انقلاب از سوی برخی جریان‌ها نادیده گرفته شده و شاهد سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن برخی از حقایق هستیم،

رفتاری که فرامتن آن باید مورد توجه رأی‌دهندگان باشد و ملت فهیم ایران باید از همین روزها اخبار انتخابات را رصد کرده و این اصل را مورد توجه‌ قرار دهند که کدام کاندیدا و جریانی برای دستیابی به قدرت و به زیر کشیدن رقیب حاضر است از هر خط قرمزی عبور کرده و از هر ابزاری برای تخریب دیگران استفاده کند، زیرا در این صورت می‌توان به این اطمینان خاطر رسید که هرکدام از نامزدها و حامیان‌شان پس از تصدی مسئولیت تا چه حد به قانون و وعده‌های‌شان پایبند هستند.

در ادامه همشهری نوشت: یادگاری برای سیستان و بلوچستان

بهره‌برداری از 28طرح آب و برق در استان سیستان‌وبلوچستان، آن هم به ارزش 20هزارمیلیارد تومان در حالی طی روزهای اخیر محقق شد که دولت سیزدهم در حدود 3سال اخیر طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی مهمی را در بخش‌های مختلف، باهدف محرومیت‌زدایی از این استان به مرحله بهره‌برداری رسانده‌است؛ اقدام‌هایی که توانسته گره‌های بسیاری از مشکلات مردم این خطه از کشور بگشاید.

در این میان بهره‌برداری از بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه در سیستان‌وبلوچستان طی روزهای اخیر، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که طی دهه‌های اخیر به‌منظور تامین آب‌ پایدار برای مردم این خطه برداشته شده ‌است؛ کلان‌پروژه‌ای که قرار بود به‌دست رئیس‌جمهور شهید افتتاح شود و علاوه بر تامین آب نیمی از جمعیت زاهدان و به‌طورکلی منطقه سیستان، وابستگی آب آشامیدنی این مناطق به خارج از مرزها را کاهش دهد. بهره‌برداری از بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه درحالی بود که طی حدود 3سال گذشته گام‌های بزرگ بسیاری در این استان باهدف خدمت‌رسانی به مردم محروم سیستان‌وبلوچستان برداشته شده‌است که در ادامه به بررسی تعدادی از آنها می‌پردازیم...

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: رکود ایده‌های انتخاباتی

پنج روزی تا اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درمورد بررسی صلاحیت‌ها باقی مانده است، اما کاندیداهای انتخاباتی خیلی زود، کنش و فعالیت‌های انتخاباتی‌شان را کلید زده‌اند. بخش زیادی از این تبلیغات که فعلا در صفحات اجتماعی کلید خورده و هنوز پایش به پوسترهای شهر و رسانه‌های رسمی باز نشده، هم نکات مهمی را در مورد کنش احتمالی رقبا مورد توجه قرار می‌دهد. تا اینجای رقابت‌‌ها آنچه در توییت‌ها و کنش‌های انتخاباتی کاندیداها پررنگ‌ است، طعن و کنایه‌ها و حمله به یکدیگر است، درحالی‌که کمتر چیزی که در کلام و صحبت‌های کاندیداهای انتخاباتی دیده می‌شود، ارائه ایده و برنامه مشخصی برای حل چالش‌ها و بحران‌های موجود در کشور است.

در حال حاضر کفه سنگین دعواهای انتخاباتی بر سر آدم‌هاست، نه ایده‌های انتخاباتی. امری که پاشنه آشیل آسیب به مشارکت عمومی در انتخابات به شمار می‌رود. درواقع اگر با وجود فضایی که تا الان در میان رقبا ایجاد شده و دعوا و حمله به یکدیگر، اصل قرار گرفته است، در مناظره‌های انتخاباتی هم شاهد این تصویر باشیم، احتمال اینکه مناظرات و رقابت‌ها به ضرر خود عمل کند و به جای ایجاد ‌انگیزه برای مشارکت، مردم را از حضور در انتخابات منصرف کند، قوت می‌گیرد.

باتوجه به تجربه سال‌های گذشته می‌بایست این درک وجود داشته باشد که مردم بسیار هوشمندانه‌تر از دوره‌های قبل عمل خواهند کرد و صرفا با اتکا به اینکه چه کسی قرار است در حمله به فرد دیگر موفق عمل کند، به نامزد انتخاباتی رای نمی‌دهند. با نگاه به چالش‌های موجود در کشور این انتظار وجود دارد که رقبا با برنامه‌جدی برای حل چالش‌های کشور در حوزه‌های مختلف وارد گود رقابت شوند و وجه اصلی دعواها را روی ایده‌های خود برای اداره دولت متمرکز کنند، نه اینکه صرفا با حمله به هم به عقده‌گشایی علیه یکدیگر بپردازند.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ
فرصت ۱۵ دقیقه‌ای صداوسیما برای نامزدها
آزمون انقلابی؛ آیا از عبرت تاریخی انتخابات ۹۲درس گرفته می‌شود؟
حضور رای اولی‌ها در انتخابات معادلات دشمن را بهم می‌زند
گفت و شنود/ نه که نمی‌پرسم!
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۶ تیر
بهشتی آزادانه زیست و ناجوانمردانه به شهادت رسید
مرجعیت علمی ایران باید دغدغه رئیس جمهور آینده باشد
فرجام مناظرات انتخابات/ مهمترین برنامه نامزدها برای اداره کشور چیست؟
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top